Zarządzanie systemami kontroli dostępu
autorskiego oprogramowania produkowanego w Polsce
zintegrowanych systemów
Zintegrowana
kontrola dostępu
w systemach PSIM
Zintegrowana kontrola dostępu to kluczowy element zapewnienia bezpieczeństwa w budynkach i infrastrukturze krytycznej.
Pełna integracja kontroli dostępu
ARGUS PSIM umożliwia pełną integrację kontroli dostępu. Standardowe integracje polegają na odczycie, wizualizacji oraz możliwości podstawowego sterowania lub ewentualnie podejmowaniu działań na podstawie sygnałów z innych systemów jak np. otwarcie przejść po sygnale pożaru z systemu sygnalizacji pożaru. W opracowanym przez nas rozwiązaniu, pełna integracja polega również na możliwości bezpośredniej konfiguracji central (kontrolerów) i modyfikacji baz danych sterowań oraz użytkowników za pośrednictwem modułu ARGUS KD.
Centralne zarządzanie
Dzięki platformie ARGUS, możliwe jest centralne zarządzanie dostępem do różnych stref i obiektów. Operatorzy systemu w pełni zarządzają uprawnieniami, tworzeniem harmonogramów dostępu oraz monitorowaniem aktywności użytkowników kontroli dostępu. To pozwala na skuteczną ochronę wrażliwych obszarów i efektywne zarządzanie ruchem osób w obiekcie.
Automatyzacja
Ważnym elementem zintegrowanej kontroli dostępu w systemach PSIM jest automatyzacja. Możliwość synchronizacji z innymi systemami, takimi jak monitorowanie wizyjne czy systemy alarmowe, pozwala na bardziej spójne i skuteczne monitorowanie i reagowanie na sytuacje awaryjne lub niebezpieczne.
Elastyczność i skalowalność systemu
Dodatkowo, ARGUS KD przez bezpośrednie zarządzanie elementami kontroli dostępu, pozwala na faktyczną elastyczność i skalowalność systemu. System kontroli dostępu może być rozwijany wraz z rozwojem infrastruktury krytycznej lub zmieniającymi się potrzebami biznesowymi. Zapewnia to długoterminową wartość inwestycji i możliwość dostosowania systemu do dynamicznie zmieniającego się środowiska.
ARGUS KD - informacje
o systemie
Wieloplatformowość
System ARGUS KD powstał z wykorzystaniem oprogramowania .Net Core, które zapewnia wieloplatformowość. Oznacza to, że ARGUS KD może być uruchomiony w trybie przeglądarki lub aplikacji desktop zainstalowanej na dysku stanowiska operatorskiego czy administracyjnego.
Czytelny interfejs
ARGUS KD ma czytelny interfejs użytkownika i jest w pełni kompatybilny z innymi systemami z rodziny ARGUS. Stany systemu wizualizowane są w systemach klasy PSIM – ARGUS 2.0 oraz ARGUS RV, skąd można również wysyłać sterowania do ARGUS KD, umożliwiając sterowanie przejściami zabezpieczonymi przez systemy kontroli dostępu. Przejścia mogą być powiązane z systemem wizualizacji ARGUS CCTV. W określonych przypadkach mogą zostać wyświetlone powiązane z przejściami strumienie i obrazy z systemów wizualizacji w trybie odtwarzania lub na żywo.
Zarządzanie uprawnieniami, użytkownikami i przejściami
System ma możliwość zbudowania drzewa administracyjnego przedsiębiorstwa, które ułatwia zarządzanie uprawnieniami, użytkownikami i przejściami. Nadawanie i odbieranie uprawnień do przejść może odbywać się przy pomocy grupowania, co przyspiesza dodawanie nowych użytkowników oraz zarządzanie nimi. Grupa uprawnień to zbiór przejść, które po przypisaniu do użytkownika umożliwiają przejście przez drzwi po odbiciu kartą.
Inne funkcje ARGUS KD
- Dynamiczne przypisywanie uprawnień pozwala na wydanie karty pobranej z puli na podstawie przyznanych dostępów przez administratora (lub inna osobę wyznaczoną) w modułach wizyta lub goście.
- Współpraca z czytnikami dokumentów usprawnia wprowadzanie danych przez operatora.
- Moduł wizyta pozwala na utworzenie i edycję zaplanowanych wizyt dla pojedynczego interesanta lub pracowników firmy zewnętrznej z określeniem terminu / okresu oraz ustaleniem stref dostępu. Pozwala to na usprawnienie wydawania kart dla pracowników firm zewnętrznych.
- Moduł goście pozwala na dodanie lub edycję pracowników firm zewnętrznych lub gości bezpośrednio przez ochronę. Moduł w zależności od uprawnień operatora pozwala na wydanie karty oraz dodanie uprawnień lub wybór wcześniej przypisanych uprawnień do pracowników odwiedzających obiekt cyklicznie.
- Moduł wycieczka posiada funkcję obsługi wycieczek z uwzględnieniem punktów kontrolnych gdzie odbywa się kontrola przepływu osób (na podstawie np. kart zbliżeniowych czy TAG’ów UHF umieszczonych w kaskach) wraz z możliwością informowania o braku przejścia konkretnego uczestnika. System nadzoruje, czy uczestnik wycieczki się nie zagubił na terenie obiektu i nie powoduje zagrożenia dla obiektu lub siebie samego.
- Moduł depozytor pozwala na współpracę i kontrolę z depozytorami kluczy. Wizualizację stanu depozytora od informacji serwisowych po informacje o pobraniach, zdalne zwalnianie klucza czy tworzenia harmonogramów dla użytkowników oraz kluczy.
- Moduł śluza pozwala na zaawansowaną obsługę śluz wyposażonych w szlabany, kolczatki, bramy czy blokady drogowe. Moduł oferuje różne możliwości konfiguracyjne w zależności od wytycznych.